Flott innsats av VBTKs unge spillere i Selvaag Cup

Flott innsats av VBTKs unge spillere i Selvaag Cup

Ullern TK arrangerte tradisjonelle Selvaag Cup 22. – 26.juni

Dette er landsturnering lag for gutter og jenter u.12 år.

Vi klarte ikke å stille jentelag denne gangen, men VBTKs Jenny O. Øygard fikk være med på Stabekk TK 1.

Laget kvalifiserte seg fra gruppespillet til A-sluttspill med 2 seire og 1 tap.

I kvartfinalen ble det tap for Heming 2.

VBTK stilte med 2 guttelag under kyndig ledelse av lagkaptein Trond Christiansen

VBTK 1

Jisung Moon
Teodor S. Nyheim
Philip V. Arkel

Etter 3 innledende kamper i gruppespillet kvalifiserte guttene seg til B-sluttspill. I sluttspillet slo de Ullern 4 og Njård 2, men måtte gi tapt i semifinalen etter en svært spennende kamp mot Heming 6

VBTK 2

Nikolai Støtvig
Theodor Støtvig
Qiyan Fang

Laget gikk gjennom gruppespillet med 1 seier og 1 tap – Dette kvalifiserte laget til A-sluttspill. Der møtte guttene sterke Snarøya 2 som forventet slo våre gutter

Begge VBTKs lag viste imponerende lagånd, oppførsel og innsats

Lagturneringer der lagkaptein kan gi råd og veiledning til spillerne gir uvurderlig læring og erfaring!

Gratulerer til våre unge lovende spillere med flott turnering!